Uzupełnij związki frazeologiczne wyrazami wybranymi spośród podanych,użytymi w odpowiedniej formie.Następnie ułóż z tych słów krzyżówkę.Wybierz w nich litery,które tworzą hasło-pojęcie lub wrażenie związane z rycerstwem.W razie potrzeby skorzystaj ze słownika frazeologicznego.

ostroga,kruszyć,przyłbica,szranki,rękawica,pomieszać,ostrogi,wysadzić

Podjąć......-przyjąć wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi......-przynaglić konia do biegu.
Stanąć w......-stanąć do walki,współzawodnictwa.
.......kupie o coś-walczyć lub spierać się o coś.
.......kogoś z siodła-pozbawić kogoś stanowiska.
Zdobyć.... w czymś-zdobyć doświadczenie w danej dziedzinie.
.......komuś szyki-przeszkodzić komuś w wykonaniu zadania.
Wystąpić z podniesioną.......-przedstawić swoje stanowisko otwarcie,bez lęku.

Proszę o szybką odpowiedź :)

2

Odpowiedzi

2009-11-04T15:46:49+01:00
Rękawicę
ostrogi
kruszyć
szranki
wysadzić
ostroga
pomieszać
przyłbicą
22 3 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:14:39+01:00
Podjąć RĘKAWICE.-przyjąć wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi OSTROGĘ -przynaglić konia do biegu.
Stanąć w SZRANKI-stanąć do walki,współzawodnictwa.
KRUSZYĆ kopie o coś-walczyć lub spierać się o coś.
WYSADZIĆ kogoś z siodła-pozbawić kogoś stanowiska.
Zdobyć OSTROGI w czymś-zdobyć doświadczenie w danej dziedzinie.
POMIESZAĆ komuś szyki-przeszkodzić komuś w wykonaniu zadania.
Wystąpić z podniesioną PRZYŁBICĄ-przedstawić swoje stanowisko otwarcie,bez lęku.
27 4 27