Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T22:54:11+02:00
Pani Ula założył w banku roczną lokatę oprocentowaną 1,5% w stosunku rocznym. Po roku po uwzględnieniu 20% oprocentowania podatku otrzymała 240 zł odsetek. Jaką kwotę wpłaciła do banku?

80%x=240
x=240:0,8
x=300zł odsetki bez podatku

300=1,5%K
K=300:0,015
K=20 000 zł

wpłaciła do banku 20 000 zł
9 5 9
2010-04-12T22:54:57+02:00
Robimy od konca. Sprawdzamy ile wynosiły odsetki przed opodatkowaniem.
Proporcje:
80% - 240
100% - x

x = (240*100%)/80% = 300

y * 0,015 = 300
y = 20 000 zł
6 3 6
2010-04-12T23:08:51+02:00
Proporcje:
80% - 240
100% - x

x = (240*100%)/80% = 300

y * 0,015 = 300
y = 20 000 zł
9 3 9