Odpowiedzi

2010-04-12T23:18:34+02:00
T - znaczki Tomka
P - znaczki Piotra

Układamy układ równań:
T = P + 40
0,2T = 0,3P

T = P + 40
0,2*(P + 40) = 0,3P

T = P + 40
0,2P + 8 = 0,3P

T = P + 40
0,1P = 8 /*10

P = 80
T = P + 40 = 80 + 40 = 120

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T23:21:39+02:00
X - znaczki Piotra
x+40 - znaczki Tomka

0,2(x+40) = 0,3x
0,2x+8 = 0,3x /-8
0,2x = 0,3x-8 /-0,3x
-0,1x = -8 /: (-0,1)
x = 80

80+40 = 120

odp. Piotr ma 80 znaczków, a Tomek 120.