1.
jaką długość na mapie w skali 1:150000 ma rzeka o długości 94,5km?

2.
Rzeka na mapie w skali 1:350000 ma długość 45mm. Oblicz jej długość rzeczywistą.

3.
Na mapie w skali 1:1083 długość rzeki wynosi 137,7 cm. Oblicz rzeczywistą dł. tej rzeki



Proszę o obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-11-04T15:55:43+01:00
Zadanie nr 1
94,5×150000=14175000cm
Zadanie nr 2
4,5 cm×350000=1575000
Zadanie nr 3
137,7×1083=149129,1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:56:03+01:00
1.
jaką długość na mapie w skali 1:150000 ma rzeka o długości 94,5km?
skala znaczy ze 1cm na mapie to 150000 cm w rzeczywistosci
150000cm = 1,5km
1cm na mapie - 1,5 km w rzeczywistosci
x cm na mapie - 94,5km

x= 94,5 km *1 cm / 1,5 km = 63 cm
2.
Rzeka na mapie w skali 1:350000 ma długość 45mm. Oblicz jej długość rzeczywistą.
1 cm - 350000cm
350000cm = 3,5 km
45 mm = 0,45cm
1 cm - 3,5 km
0,45 cm - x km
x = 0,45*3,5 = 1,575 km
3.
Na mapie w skali 1:1083 długość rzeki wynosi 137,7 cm. Oblicz rzeczywistą dł. tej rzeki
1 cm - 10,83m
137,7 cm - x m
x = 137,7 * 10,83 / 1 = 1491,291 m = 1,5 km w przyblizeniu


2009-11-04T16:22:04+01:00
1. 94,5km=94500m=9450000cm 9450000cm:150000=33cm
2. 45mm x 350000=15750000mm=15,75km
3. 137,7cm x 1083=149129,1=1,491201km