Odpowiedzi

2010-04-13T08:59:29+02:00
Odnawialne:
en.słoneczna
en.wiatru
en.geotermalna
biogazy
biomasa
en.pływów morskich

nieodnawialne:
paliwa kopalne: uran
wegiel kamienny i brunatny
ropa
torf
gaz ziemny
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T09:01:18+02:00
Odnawialne źródła energii - źródła energii, których używanie nie wiąże się z długotrwałym ich deficytem - ich zasób odnawia się w krótkim czasie. Przykłady :
* energia wód
* energia geotermalna
* energia słoneczna
* energia wiatru
* biomasa (drewno, słoma, odchody zwierząt)
* biogaz

Nieodnawialne źródła energii to wszelkie źródła energii, które nie odnawiają się w krótkim okresie. Ich wykorzystanie jest znacznie szybsze niż uzupełnianie zasobów. Przykłady:
- Rudy metali (cynk, żelazo,ołów)
- złoto, srebro, platyna
- surowce wykorzystywane w przemyśle chemicznym i rolniczym (wapienie, sole potasu, sole azotu, sole fosforu, sól kamienna)
- Zasoby mineralne w tym surowce budowlane (żwir, piasek, gips, marmur, piaskowiec, kamień budowlany).
18 4 18