Odpowiedzi

2010-04-13T09:42:53+02:00
Jest to reakcja z wodą bromową
CH2=CH2+ Br2aq  CH2Br-CH2Br
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T09:47:54+02:00
Np.: przez potraktowanie woda bromowa, jezeli nastapi odbarwienie z brazowa na bialo, to mamy do czynienia z weglowodorem nienasyconym, bo nastapilo przylaczenie bromu do weglowodoru nienasyconego, addycja, co jest cecha weglowodorow nienasyconych
np.
CH2=CH2+ Br2 = CH2Br-CH2Br
1 5 1