PILNE!!
predkosc dzwieku w powietrzu wynosi 340m/s.wjakiej odleglosci od nas uderzyl piorun,jezeli dzwiek uslyszelismy po 6 s od zobaczenia blysku ? predkosc swiatla jest duzo wieksza od predkosci dzwieku.mozemy wiec przyjac ze blysk zobaczym w chwili uderzenia pioruna.

2

Odpowiedzi

2010-04-13T09:37:45+02:00
V - prędkość dźwieku = 340 m/s
t - czas = 6 s
s - odległość = vt = 340 razy 6 = 2040 m
odp
piorun uderzył 2040 m od nas
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T09:44:27+02:00
Dane
v=340m/s
t=6s
s=?
s=v•t
s=340m/s • 6s
s=2040m=2,04km
Odp. Piorun uderzył w odległości 2,04 km.