Odpowiedzi

2010-04-13T10:16:19+02:00
Jeżeli w pewnym ciągu a3 = 2,5 i an+1 = 1+1/an to ile wynosi a 2

a3 = 2,5
an+1 = 1+1/an
a3= 1+1/a2
2,5= 1+1/a2
1,5=1/a2
a2=1:1,5
a2=2/3
2010-04-13T10:16:20+02:00
Mamy podany zarówno wzór rekurencyjny jak i jeden z wyrazów ciągu.
Dla nas an=a2, a an+1=a3
Czyli:
2,5=1+1/a2
1,5=1/a2
a2=2/3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T10:28:12+02:00
A3=1+1/a2
2,5=1+1/a2 /*a2
2,5a2=a2+1
2,5a2-a2=1
1,5a2=1 /:1,5
a2=2/3