Zad 1.Który z elementów nie pasuje do pozostałych:
a) piaskowiec, granit, wapień węgiel;
b) hamada, serir, ued, erg;
c) barchan, polje, misa deflacyjna, grzyb skalny;
d) stalaktyt, stalagnat, żłobek, stalagmit;
e) polje, uwał, lej krasowy, stalaktyt;
f) oz, kem, sandr, rynna;
g) jeziora: oczka śródmorenowe, rynnowe, cyrkowe;
h) pelagial, abisal, litoral, depresja;
i) lateryt, piryt, mada, rędzina.
Zad 2.
Omów znane Ci przykłady gospodarczego wykorzystania zasobów flory i fauny morskiej. Jaki sposób wykorzystania zasobów mórz w przyszłości przewidujesz
?

3

Odpowiedzi

  • Olgu
  • Rozwiązujący
2010-04-13T09:47:06+02:00
Zad 1.
a) granit
b) ued
c) polje
d) żłobek
e) stalaktyt;
f) rynna;
g) rynnowe
h) depresja;
i) piryt
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T09:53:32+02:00
Zadanie pierwsze rozwiazane :) :
a)granit- bo to skala magmowa, a tamte to osadowe
b)ued- bo to bardziej dolina niz pustynia
c)barchan- bo to akumulacyjne, a tamte to przez erozje powstaja
d)żłobke no to chyba wiadomo
e)stalaktyt- tamte inne to formy uksztaltowania ziemi ogolnie mowiac
f)rynna- no bo tamte to epoki
g)oczka śródmorenowe to nie sa typowe jeziora
h)depresja- tamte slowa to rozne pozniomy morz i oceanow
i)pirut- bo to mineral zelaza a tamte to rodzaje skal

licze na punkty...
3 4 3
2010-04-13T10:47:28+02:00
A) granit nie pasuje
b) ued nie pasuje
c) polje nie pasuje
d) żłobek nie pasuje
e) stalaktyt nie pasuje
f) rynna nie pasuje
g) rynnowe nie pasuje
h) depresja nie pasuje
i) piryt nie pasuje