Krzyś postanowił, że będzie czytał po 40 stron książki dziennie. Niestety, czytał tylko 30 stron dziennie i przeczytanie całej książki zabrało mu 3 dni więcej, niż planował. W ciągu ilu dni Krzyś przeczytał cała książkę? Ile stron liczyła owa lektura?

____________
równania i nie równości..

50 punktów

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T10:09:21+02:00
X- czas czytania ( 40 stron dziennie)
y-czas czytania ( 30 stron dziennie)

y = x + 3
40x=30y

y=x+3
40x=30*(x+3)

y=x+3
40x=30x+90

y=x+3
10x=90/:10

y=x+3
x=9

y=12
x=9

40*9=30*12
360=360

Odp. Książka liczyła 360stron i Krzyś czytał ją 12 dni
2010-04-13T10:41:31+02:00
90+30=120
120x30=360
360:30=12

Odp:Książka liczyła 360 stron,Krzyś czytał ją przez 12 dni.