Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:53:55+01:00
Najprawdopodobniej wybrałaś to imię, bo :
'zainspirowała mnie jej osoba oraz jej nieustępliwość i oddanie Chrystusowi. Jej siła wiary była ogromna, bowiem zdecydowała się na śmierć na stosie. Wolała to, niż skłamać i nie przyznać się do swojej religii. W przyszłości chciałabym na tyle umocnić wiarę, by móc być tak pewna jak św. Apolonia'

Zgadłam ? ;D

Pozdrawiam,
Kluuuuska ;)
3 5 3
2009-11-04T15:54:19+01:00
Jest patronką stomatologów. Zwracano się do niej przy bólu zębów.Jest przedstawiana jako młoda kobieta z palmą oraz kleszczami z wyrwanym zębem.Relikwie św. Apolonii to głównie pojedyncze zęby lub odłamki kości. Znaczna część jej relikwii była przechowywana w nieistniejącym już kościele św. Apolonii w Rzymie, jej głowa w bazylice św. Marii na Zatybrzu, ręce w bazylice św. Wawrzyńca za Murami, a pozostałe relikwie w kościele jezuitów w Antwerpii, w Brukseli, w katedrze w Porto i w Kolonii. Ze względu na liczebność wątpliwa jest autentyczność relikwii.

TROCHE DUZO ALE MAM NADZIEJE ZE COS WYBIERZESZ;)
6 1 6