Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T11:23:06+02:00
W prostopadłościanie po 4 krawędzie są równe
h=40cm=4dm
3x-krawędź podstawy
5x- krawędź 2 podstawy

48-4*4=32dm - taką długość ma suma długości krawędzi podstawy
4*5x+4*3x=32
20x+12x=32
32x=32 |:32
x=1dm
3x=3dm
5x=5dm
krawędzie mają długość 3dm, 4dm, 5dm.
1litr-1dm³
V=4*3*5=60dm³=60l
2 3 2
2010-04-13T11:24:50+02:00
V = a*b*h
h = 40 cm
a= 40 - 10 = 30 cm
48dm=480cm

480 cm = 4h +4a + 4b
480 = 4 * 40 + 4 * 30 + 4b
480= 160+120+4b
200=4b
50=b

V=50*30*40=60000cm3=60l
2010-04-13T11:45:18+02:00
. krawedz jest o 10 cm krotsza . a prostopadloscian ma 4 krawedzie u podstaw.
48 - 4x4 = 32 (dm ,dl. kr.podst) [ x= mnozenie]
a wiec : krawedzie mają dł. 3,4,5 dm
1 litr jest, to inaczej 1 dm3
czyli pomnożyć 4x3x5 = 60 l ( inaczej 60 dm3 ale uz to nie potrzebne)
ODp: tu zmiesci sie 60 l wody : )ją dł. 3,4,5 dm
1 litr jest, to inaczej 1 dm3
czyli pomnożyć 4x3x5 = 60 l ( inaczej 60 dm3 ale uz to nie potrzebne)
ODp: tu zmiesci sie 60 l wody : )