Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T12:22:08+02:00
H = wysokości trapezu i rombu
a = bok rombu = krótsza podstawa trapezu
b = dłuższa podstawa trapezu

Pole rombu = ah
Pole trapezu = (a + b)*h/2

2* Pole rombu = Pole trapezu
2ah = (a + b)*h/2 /*2
4ah = (a + b)*h
4ah = ah + bh /:h
4a = a + b
3a = b

b/a = 3a/a = 3
3 3 3
2010-04-13T12:26:35+02:00
Trapez i romb mają jednakowe wysokości. Długość boku rombu jest równa długości krótszej podstawy trapezu. Pole trapezu jest dwa razy większe od pola rombu. Oblicz stosunek dłuższej podstawy trapezu do boku rombu.

h takie same
a-bok rombu=długości krótszej podstawy trapezu.
Ptr=2Prombu
b/a=?

1/2(a+b)*h=2*ah /*2
ah+bh=4ah
bh=3ah /:h
b=3a
b/a=3a/a=3
3 3 3