Odpowiedzi

2010-04-13T12:51:23+02:00
W pochówkach z okresu Baroku naibardziej charakterystyczne są refektarze. Był to obraz przedstawiający obraz zmarłego. Najczęściej w kształcie owalnym. W czasie mszy przybijano go do trumny, a potem kładziono na trumnie aby każdy widział jak wyglądał zmarły.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T12:52:24+02:00
Pogrzeb miał charakter uroczysty można powiedzieć że nawet widowiskowy. Dla warstw społecznych panujący przepych miał wielkie znaczenie-im większa ceremonia tym lepiej. Ważną część ceremonii stanowiły przemówienia.Uroczystości pogrzebowe kończyły się stypą, ucztą żałobną.
Szczególnie ważnym było także zadbanie o włóczęgów – żebraków biorących liczny udział w pogrzebach, zwłaszcza tych bogatszych - ugaszczano ich.
1 5 1