Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T12:27:41+02:00
1) zapylane przez ptaki; np: koliber, cukrzyk, miodojad, nektarnik,czerwonki zapylają takie rośliny jak: fuksja, bananowiec, szałwia jaskrawa
2) zapylanie przez owady; np: bleskotka, pszczoła, muchówka, motyl, chrząszcze zapylają figowca, słonecznik i kwiaty z rodziny astrowatych
3) ślimaki zapylają czermień błotną.
4) Bleskotki zapylając kwiaty figowca składają w nim jaja, a rozwijający się z zapłodnionych kwiatów owoc stanowi inkubator i pożywienie.
2010-04-13T13:01:47+02:00
Wiśnia- pszczoły
tulipan-osa
ślimak-poziomka
kapusta-motyle
trzmiele- brzozy,dęby
nie jestem pewna