Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Evv
  • Rozwiązujący
2010-04-13T13:13:26+02:00
Sahel, obszar graniczny pomiędzy dwoma wielkimi jednostkami fizycznogeograficznymi Afryki - Sahary na północy i Sudanu na południu, tradycyjnie włączany do tego ostatniego. Sahel ciągnie z zachodu na wschód, od Senegalu, przez Mauretanię, Mali, Niger, Czad, Etiopię po Somalię. Obszar ten cechuje się klimatem półsuchym, z porą wilgotną trwającą tylko ok. 2-3 miesiące. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat obserwuje się zjawisko stopniowego poszerzania się Sahary. Ma na to wpływ również niewłaściwa gospodarka czlowieka. W efekcie północna część Sahelu przekształca się w pustynię.
2 5 2
2010-04-13T13:15:25+02:00
To wąski pas półpustynny na obrzeżach Sahary lub mieszkańcy Afryki - pustyni, którzy zajmowali się hodowlą
2 3 2