Zad . 1
Podstawa trójkąta jest równa 5,6 m , a wysokość opuszczona na tę podstawę 23 dm . Oblicz pole tego trójkąta .

Zad . 2
Jedna przekątna rombu ma długość 24,6 cm , a druga jest trzy razy krótsza . Oblicz pole tego rombu .


Proszę pomóżcie !
Daje Naj !
Z góry dzięki ; )

3

Odpowiedzi

2010-04-13T13:22:47+02:00
Zad.1
1/2 a * h = 1/2 5,6m * 23dm = 1/2 56dm * 23dm = 28dm * 23dm = 644dm kwadratowe

zad.2
d1 = 24,6 cm
d2 = 24,6 cm : 3 = 8,2 cm

1/2 d1 * d2 = 1/2 24,6 cm * 8,2 cm = 12,3 cm * 8,2 cm = 100,86 cm kwadratowych
2010-04-13T13:22:51+02:00
1.
P = 56*23/2 = 644 dm²

2. 24,6:3 = 8,2
P = 24,6*8,2/2 = 100,86 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T13:27:52+02:00
1) a=5,6m=56dm
h= 23dm
P=1/2ah
P= 644dm2
2) d1=24,6cm
d2=24,6cm:3
d2= 8,2cm
P=1/2 d1 x d2
P= 100,86cm2