Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:56:20+01:00
„Dar Nilu” – tak nazywał Egipt grecki historyk Herodot, który odwiedził ten kraj ok. 450 r. p.n.e. Miał na myśli wąski pas zieleni wzdłuż rzeki, rajski ogród pośród bezbrzeżnej pustyni.

Losy państwa i życie każdego z Egipcjan spoczywały w rękach bogów. Namacalnym znakiem przychylnej obecności bóstw były coroczne wylewy Nilu. Społeczność egipska zamieszkiwała małe osady, najpopularniejsze były domy zbudowane z suszonej na słońcu cegły mułowej. Nil obfitujący w wiele gatunków ryb dostarczał taniej żywności. Egipcjanie zjadali duże ilości mięsa i dziczyzny. Najpopularniejszym napojem było piwo i wino. Owoce w jadłospisie to figi, daktyle i winogrona. Z warzyw popularne były m.in. soczewica, cebula czosnek, sałata. Rośliny te rosły dzięki wylewom Nilu.

Gdyby nie Nil, Egipt by nie istniał ponieważ jego mieszkańcy nie mieliby skąd czerpać pożywienia.
1 1 1
2009-11-04T15:56:35+01:00
Egipt był nazywany ,,Darem Nilu'' ponieważ płynęła w nim rzeka NIl, która dzięki swoim wylewom miała olbrzymie znaczenie dla mieszkańców Egiptu. Dzięki Nilowi mieli dostęp do wody, komunikacji. Dzięki wylewom Nilu Egipcjanie mieli urodzajne zbiory :)
1 5 1
2009-11-04T15:57:25+01:00
To znaczy że daje życie w Egipcie i mozna uprawiać tam ziemie
1 1 1