Podaj odpowiedzi w postaci wyrażeń algebraicznych:
a) zbroja rycerza waży 30 kg. Rycerz waży x kilogramów. Ile waży rycerz w zbroi?
b) Jedno jajko kosztuje 0,35zł. Ile złotych kosztuje m jajek?
c) Książka ma n kartek. Ile ma stron?
d) Jedna róża kosztuje 4zł, a wstążka kosztuje złotówkę. Ile złotych należy zapłacić za k róż przybranych wstążką?
e) Radek jest starszy od Ani o 9 lat. Ania ma y lat. Ile lat ma Radek?
f) W rezerwacie było n żubrów. Obecnie jest ich 2 razy mniej. Ile żubrów jest w rezerwacie?

(TYLKO PROSZĘ O WSZELKIE OBLICZENIA DO TEGO ZADANIA BO INACZEJ S-P-A-M!

3

Odpowiedzi

2010-04-13T13:41:17+02:00
Podaj odpowiedzi w postaci wyrażeń algebraicznych:
a) zbroja rycerza waży 30 kg. Rycerz waży x kilogramów. Ile waży rycerz w zbroi?
x+40
b) Jedno jajko kosztuje 0,35zł. Ile złotych kosztuje m jajek?
m*0,35=0,35m
c) Książka ma n kartek. Ile ma stron?
2*n=2n
d) Jedna róża kosztuje 4zł, a wstążka kosztuje złotówkę. Ile złotych należy zapłacić za k róż przybranych wstążką?
k*4+1=4k+1
e) Radek jest starszy od Ani o 9 lat. Ania ma y lat. Ile lat ma Radek?
y+9
f) W rezerwacie było n żubrów. Obecnie jest ich 2 razy mniej. Ile żubrów jest w rezerwacie?
n:2=1/2 n
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T13:42:44+02:00
A) zbroja rycerza waży 30 kg. Rycerz waży x kilogramów. Ile waży rycerz w zbroi?
x+30 kg

b) Jedno jajko kosztuje 0,35zł. Ile złotych kosztuje m jajek?
m*0,35 = 0,35m

c) Książka ma n kartek. Ile ma stron?
kartka to 2 strony a więc będzie:
2*n = 2n

d) Jedna róża kosztuje 4zł, a wstążka kosztuje złotówkę. Ile złotych należy zapłacić za k róż przybranych wstążką?
4k cena róż
1k cena wstążek
4k+k koszt całości

e) Radek jest starszy od Ani o 9 lat. Ania ma y lat. Ile lat ma Radek?
Ania = y
Radek = y+9

f) W rezerwacie było n żubrów. Obecnie jest ich 2 razy mniej. Ile żubrów jest w rezerwacie?
n:2 = 1/2n
7 4 7
2010-04-13T13:44:26+02:00
A) 30+x
b) 0,35 razy m
c) 2razy n bo kartka ma 2 strony
d) 4 razy k + 1 4 zł kazda róża i 1 zł za wstążkę
e) y +9 bo y Ania i jeszcze 9 więcej i tyle ma Radek
f) n dzielone na 2 to będzie 2 razy mniej
Nie potrzeba obliczeń tylko zapis prawidłowy :)
4 3 4