Odpowiedzi

2009-11-04T15:58:47+01:00
A}8+2=10 <~~Promień 10razy2=20<~~Pole
b}8razy2=16<~~Promień 16razy2=32<~~Pole
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:04:06+01:00
R =8
P =pi*r^2 =64*pi
a)
r1 =r+2 = 8 +2 = 10
P1 =pi*(r1)^2 = 10^2 * pi = 100*pi
P1 - P = 100*pi - 64 *pi = 36*pi
36*pi : 64*pi =0,5
Jeżeli promień zwiększono o 2 , pole wzrosło o 0,5 czyli 50%.
b)
r2 =2*r =2*8 = 16
P2 = pi*(r2)^2 =16^2 * pi =256*pi
P2 : P =256*pi : 64*pi = 4 = 2^2
Odp.Jeżeli promień zwiększono 2 razy, to pole wzrosło 2^2 = 4 razy.

2009-11-04T16:22:03+01:00
R=8 cm
a) 8+2=10
P=10*10π
P= 100π





b) r=8*2=16

P=π* 16 do kwadratu
P= 256 π
P= 256*3,14=803,83 -- to w przyblizeniu