Odpowiedzi

2010-04-13T13:56:01+02:00
W ciałach stałych cząsteczki są bardzo blisko siebie, w cieczach trochę dalej, a w gazach cząsteczki są bardzo daleko od siebie.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T14:00:57+02:00
Ciała stałe : Cząsteczki są umieszczone blisko siebie. W większości ciał regularnie ułożone tworzą sieć krystaliczną, mogą tylko drgać wokół położenia równowagi.

Ciecze : Cząsteczki są stosunkowo blisko siebie. Mogą się przemieszczać, ich odległości między sobą są nieco większe niż w ciałach stałych. Siły międzycząsteczkowe są mniejsze niż w ciałach stałych.

Gazy : Cząsteczki są daleko od siebie. Poruszają się chaotycznie we wszystkich kierunkach. Słabo się przyciągają.
15 4 15