1.Jak duze jest natezenie i moc pradu w zarowce latarki kieszonkowej, jezeli opor wlokna zarowki wynosi 15Ω a napiecie zasilania 3V?

2.Ile metrow przewodnika o przekroju 15mm² trzeba wziac, aby jego opor byl taki sam jak innego przewodnika z tego samego metalu o przekroju 0,5mm² i dlugosci 2m²

3.Jak opor polprzewodnika zalezy od temperatury?

4.Zarowka podczas swiecenia ma opor rowny 484Ω.Ile bedzie wynosic moc pradu w tej zarowce, jezeli podlaczymy ja do zrodla o napieciu 220V?

5..Oblicz opor grzalki garnka elektrycznego dostosowanego do napiecia U=220V jezeli mozna nim podgrzac 2 litry wody od 20 stopni C do 100 stopni C w czaie 10 minut.

2

Odpowiedzi

2009-11-04T15:57:10+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:15:54+01:00
1.) U=3V
R=15Ω
J=U/R
J= 3/15
J=0,2 A
Odp: Natężenie prądu elektrycznego wynosi 0,2A.

3.) Im temperatura wyższa to opór mniejszy.

4. ) R=484Ω
U =220V
J=U/R
J=220/484
J≈0,45A


innych nie wiem, sory...
4 4 4