Pan Kowalski pobierał ze swojego konta 12000 zł. Kasjerka wypłaciła tę kwotę w banknotach o nominałach 200zł i 50zł. Banknotów dwustuzłotowych było o 10 więcej niż pięćdziesięciozłotowych. Ile pan Kowalski otrzymał banknotów?

Proszę o szczegółowe rozwiązanie :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T14:03:04+02:00
X - ilość banknotów pięćdziesięciozłotowych
x + 10 - -||- dwustuzłotowych
200 (x + 10) + 50x = 12000
200x + 2000 + 50x = 12000 |-2000
250x = 10000 |: 250
x = 40
Odp:Otrzymał 90 banknotów.
3 5 3
2010-04-13T14:06:46+02:00
X - liczba banknotów

200 zł * 10 = 2000

2000 - ( 50 : 10 ) = 2000 - 5 = 1995

Odp . : Pan Kowalski otrzymał 1995 baknotów .

- - - - - - - - - -

Rozwiązywałam na matmie ;) jest dobrze XD
2010-04-13T14:10:11+02:00
10*200=2000
12000-2000=10000
10000/5=2000
2000/50=40
4*2000=8000
8000/200=40
50zł=40
200zł=40+10=50

pan kowalski otrzymał 40 banknotów 50 złotowych i 50 banknotów 200 złotowych czyli razem 90 banknotów