Ułóż kilkuzdaniowy opis życia i pracy mieszkańców pustyni, korzystając z podanych słów: beduin, oaza, koczownik, pasterstwo, woda, wielbłąd, handel, ropa naftowa, rzemiosło, rolnictwo, palma daktylowa, transport.

Będę bardzo wdzięczna za pomoc :)

3

Odpowiedzi

2010-04-13T14:17:03+02:00
W Afryce są beduini . Mieszkają oni na oazach i prowadzą koczowniczy tryb życia. Znajdują się tam palmy daktyl daktylowca . Ich zajęciem jest pasterstwo , rolnictwo , rzemiosło oraz handel . Ich transportem były wielbłądy ale powoli zastępuje je transport ciężarowy . Beduini często budują studnie z wodą . Duży zysk sprawia ropa naftowa którą wydobywa się w Arabi Saudyjskiej i jej regionach .

Licze na naj bo ja za to dostałem 5 .
486 4 486
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T14:17:16+02:00
Mieszkańcy pustyni - koczownicy zwani również beduinami prowadzą osiadły lub koczowniczy tryb życia. Ich główne zajęcia to: pasterstwo, hodowla wielbłądów, rolnictwo, rzemiosło i handel. Na co dzień ich środkiem transportu są wielbłądy. Na pustyni często widać oazy, w których rosną palmy daktylowe i można znaleźć tam wodę, która jest potrzebna do życia afrykaninom. Beduini znajdują również ropę naftową

Dostałam za to 5.
860 4 860
2010-04-13T14:27:06+02:00
W oazach Sahary stałe osiedla powstawały od dawna.Jedną z ludności zamieszkujących pustynie są Beduini, którzy prowadzili koczowniczy tryb życia.W ich rękach był handel żywnością i innymi artykułami.Długie wędrówki między oazami umożliwiały im wielbłądy.Dostarczały im one skór,wełny,mleka,ale przede wszystkim służyły jako zwierzęta juczne.Pożywienia dostarczały im także daktylowce.Teraz beduinów zachęca się do zamieszkiwania osiedli.
325 3 325