Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T16:02:18+01:00
Wykorzystanie przyrodnicze i gospodarcze:
a)połów zasobów biologicznych
b)wydobycie surowców mineralnych z dna
c)produkcja energii elektrycznej
d)przerób na wodę słodką
e)transport morski
f)rekreacja.
5 3 5
2009-11-04T16:03:36+01:00
Gospodarcze i przyrodnicze wykorzystywanie Morza Bałtyckiego :
- łowienie ryb
- transport wodny
- produkcja energii
- turystyka i rekreacja
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:04:09+01:00

- Połowy ryb:śledź, dorsz i szprot, ale ważne są również płastugi (stornia, gładzica, skarp) oraz ryby wędrowne (łosoś, troć, węgorz). Lokalnie niewielkie znaczenie użytkowe mają: belona, węgorzyca, motela, ostropłetwiec, sieja, sielawa i stynka.
- bogactwa mineralne tj. ropa naftowa, gaz ziemny, kruszywa (żwir i piasek) oraz bursztyny
- porty handlowe
- transport morski
- cele rekreacyjne
6 3 6