Turysta pierwszego dnia wędrówki przeszedł 20 km w ciągu 6 godz..Drugiego dnia przeszedł 26 km w ciągu 8 godz..Trzeciego dnia przebył 16 km ciągu 5 godz..Którego dnia szedł najszybciej?Mam teraz ułamki jak coś.To zadanie jest z 5 klassy.To jest na jutro z góry stokrotnie dziękuję a i prosze napisz jak ekonac obliczenia jak mozesz

2

Odpowiedzi

2009-11-04T16:02:08+01:00
1 dzień

20 km / 6 h = 3¹/₃ km/h = 3,33

2 dzień

16 km / 8h = 3¼ km/h = 3,25

3 dzień

16 km / 5h = 3⅕ km/h = 3,2

Najszybciej szedł 1 dnia

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:16:36+01:00
20/6 - pierwszy dzień
26/8 - drugi dzień
16/5 - trzeci dzień
po wyszukaniu wspólnego mianownika :
20/6 = 140/40
26/8 = 130/40
16/5 = 128/40
Odp: Najszybciej szedł pierwszego dnia.