Matematyka 2001 Podręcznik 5 klasa strona 163 Zadanie 10
Na talerzu leżały 32 śliwki . Łakomczuch zjadł 1/4 śliwek , Łasuch 1/3 tego co zostało, a Pasibrzuch połowę reszty . Kto zjadł najwięcej śliwek ? Ile śliwek zostało ?

Proszę o całe działanie. Daje najlepszą za pierwszą osobę która da całe działanie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T14:23:44+02:00
1/4 z 32 = 8 , 32 - 8 = 24
1/3 z 24 = 8 , 24 - 8 = 16
1/2 z 16 = 8 , 16 - 8 = 8

Wszyscy zjeli tyle samo , zostalo 8 sliwek
4 5 4
2010-04-13T14:24:06+02:00
1/4 z 32 = 8 , 32 - 8 = 24
1/3 z 24 = 8 , 24 - 8 = 16
1/2 z 16 = 8 , 16 - 8 = 8

Wszyscy zjeli tyle samo , zostalo 8 sliwek
5 3 5