1.Do opisów rzek podanych w tabeli dopasuj odpowiednie pary rzek.
- Jenisej, Ob
- Amazonka, Nil
- Missisipi, Mackenzie
- Amazonka, Kongo
- Wołga Dunaj

a) rzeki o największych powierzchniach dorzecza na świecie
-
b) najdłuższe rzeki na świecie
-
c) dwie najdłuższe rzeki w Europie
-
d) rzeki, które przez siedem miesięcy w roku pokryte są lodem
-
e)dwie najdłuższe rzeki w Ameryce Północnej

Z góry dziękuję

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T14:43:39+02:00
rzeki o największych powierzchniach dorzecza na świecie. - Amazonka , Kongo
najdłuższe rzeki na świecie - Amazonka , Nil
dwie najdłuższe rzeki w europie - Wołga , Dunaj
rzeki,które przez siedem miesięcy w roku pokryte są lodem - Jenisej , Ob.
dwie najdłuższe rzeki w Ameryce Północnej - Missisipi , Mackenzie

pozdro ;)
86 4 86
2010-04-13T14:58:36+02:00
A)amazonka i kongo
b) amazonka i nil
c) wołga i dunaj
d) jenisej i ob
e)missisipi i mackenzie
33 4 33
2010-04-13T14:59:49+02:00
A)
1.Amazonka - 7200 tys. km.^2
2.Kongo - 3820 tys. km.^2
3.Nil - 3350 tys. km.^2
b)
1.Nil 6.67 tys. km.
2.Amazonka 6,67 tys. km.
3.Missisipi - 5,97 tys. km.
c)
1.Wołga - 3,53 tys. km.
2.Dunaj - 2,86 tys. km
d)Mackenzie
e)
1.Missisipi - 5,97 tys. km.
2.Mackenzie - 5.47 tys. km.
28 3 28