Odpowiedzi

2010-04-13T15:09:01+02:00
Europa została podzielona na wschód i zachód. Zachod był demokratyczny, a wschód za to komunistyczny.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:14:29+02:00
1) Po pierwsze podzielono Niemcy na 4 strefy okupacyjne(potem Brytyjska, Amerykańska, i Francuzka połączyły się w RFN) chciano w ten sposób uniknąć kolejnej wojny wywołanej przez Niemcy.
2) Po drugie jak ustalono na konferencji w Jałcie, te kraje które wyswobodziła armia czerwona dostały się "pod skrzydła sowieckie"
Żelazna kurtyna podzieliła Europę i świat na wschód i zachód.
12 4 12