Odpowiedzi

2010-04-13T14:58:23+02:00
X -wybrana liczba

((x+5)*4-2):5=14
(4x+20-2):5=14
4x+18=70
4x=52
x=13
2010-04-13T14:59:53+02:00
X + 5 * 4 = 4x+20
4x+20 -2 = 4x + 18
4x + 18 : 5 = 4/5 x + 18/5
4/5x = 70/5 - 18/5
4/5 x = 52/5
x=13 - szukana liczba :D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:01:29+02:00
X - wybrana liczba
[4(x + 5) - 2] : 5 = 14
4x + 20 - 2 = 70
4x + 18 = 70
4x = 70 - 18
4x = 52
x = 13