Odpowiedzi

  • siom
  • Początkujący
2010-04-13T15:11:19+02:00
A3=27+64+125=216
a3=216/pierwiastek 3 stopnia
a=6cm
Pc=6a2=6*36=216cm2

2010-04-13T15:15:57+02:00
V = 3 * 3 * 3 + 4 * 4 * 4 + 5 * 5 * 5
V = 27 + 64 + 125
V = 216
V = a * a * a
216 = a * a * a
a = 6 cm
P = 6 * 6 * 6
P = 216 cm kwadratowych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:16:57+02:00
Oblicz pole powierzchni calkowiej szescianu ,którego objętość jest rowna sumie objetosci trzech szescianow o krawedziach rownych 3 cm 4 cm i 5 cm .

Pc=?
V=?
V=V₁+V₂+V₃

V₁=3cm*3cm*3cm
V₁=27cm³

V₂=4cm*4cm*4cm
V₂=64cm³

V₃=5cm*5cm*5cm
V₃=125cm³

V=27cm³+64cm³+125cm³
V=216cm³
a=?
V=a³=a*a*a
a=V∛
a=216∛
a=6cm

Pc=6*a²
Pc=6*6cm²
Pc=6*36
Pc=216cm²

Odp: Pole całkowite sześcianu wynosi 216cm²