Odpowiedzi

2010-04-13T15:17:27+02:00
Ania(podmiot gramatyczny)---->opowiada(orzeczenie czas.)
Ania--Jaka?--->szczęśliwa(przydawka)
opowiada---komu?-->mamie(dopełnienie)
opowiada---o czym?---> o wycieczce(dopełnienie)
wycieczce---jakiej?--->wspaniałej(przydawka)

Tylko musisz to sobie narysować w postaci wykresu:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:25:07+02:00
co zrobiła ?
Ania <----------------------> opowiadała
Kto . ?
Od ania strzałka do szczęśliwa z pytaniem jaka . ?
Od opowiadała do mamie z pytaniem komu ?
od opowiadała do o wycieczce z pytaniem o czym .
od o wycieczce do wspaniałej z pytaniem jakiej .



Związki wyrazowe :
Ania opowiadała
Ania szczęśliwa
opowiadała mamie
opowiadała o wycieczce
o wycieczce wspaniałej .
Proszę . ;]
1 5 1
2010-04-13T15:30:15+02:00
Szczęśliwa to orzeczenie,Ania podmiot.
Ania- jaka? szczęśliwa-przydawka
opowiadała-komu?czemu? mamie - dopełnienie
opowiadała-o kim? o czym?- o wycieczce- dopełnienie
o wycieczce - jakiej? -wspaniałej-przydawka

Tylko się naucz tego bo w gimnazjum jest to potrzebne!:D