Cena pewnego materialu budowlanego wraz z podatkiem VAT w wysokości 7% wynosi 160,5zl. O ile zl wzrosnie cena tego materialu w przypadku podniesienia podatku VAT do 22%.
Jaką kwota byl podatek VAT w pierwszym przypadku , a jaka w drugim?
Prosze o jak najszybsze rozwiazanie. Potrzebne na jutro...Pozdrawiam=]

3

Odpowiedzi

2009-11-04T16:17:02+01:00
Wraz z podatkiem 7% cena= 160,5zł

musimy obliczyć ile kosztuje bez podatku:
7% * 160,5zł = 11,24zł kwota podatku w pierwszym przypadku
160,5zł - 11,24zł=149,26zł to cena bez podatku

obliczamy cene z podatkiem 22%:
22% * 149,26zł=32,84zł kwota podatku w drugim przypadku
149,26+32,84= 182,10zł kwota z podatkiem 22%

182,10-160,5=21,6zł o tyle wzrosła cena


;)
2009-11-04T16:17:20+01:00
Bez podatku VAT jest 149,26
z podatkiem 22% jest 182,10
podatek VAT 22% wynosi 32,84
a podatek VAT 7% wynosi 11,24
Najlepsza Odpowiedź!
  • adas
  • Rozwiązujący
2009-11-04T16:18:54+01:00
Cena + podatek to 107%
107% - 160,5
7% - x
x=10,5------- jest to 7% czyli kwota podatku VAT (poczatkowego)
cena + podatek 22%
cena:
160,5 - 10,5 = 150 ------- cena bez podatku
22% * 150 =33------ kwota podatku VAT
150+33=183zl

183-160,5=22,5zl ----- o tyle wzrosnie cena ;)