Proszę o napisanie zdań o współczesnym znaczeniu:
1znalezc wyjście z labiryntu
2 znaleźć się w labiryncie
3 trafić po nitce do kłębka
4 natknąć się na nic Ariadny
i proszę o nie pisanie mi takich zdan jak np.
... Tezeusz znalazł wyjście z labiryntu...
tylko o współczesnym znaczeniu :D
Z góry dziękuje :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:17:42+01:00
1) Janek po wielu próbach, rozwiązał zadanie z matematyki.
2) Gdy zrobi się ciemno, kompletnie nie wiem co mam zrobić.
3) Pracowałam nad sobą powoli, aż w końcu uzyskałam odpowiedni efekt.
4) Bałam się, że nauczyciel postawi mi jedynkę, ale wybrnęłam z tej sytuacji bez szwanku.
2009-11-04T16:29:48+01:00
Znaleźć wyjście z labiryntu : Rozwikłać problem z trudnej , pogmatwanej sytuacji.
Znaleźć się w labiryncie : Znaleźć się w sytuacji bez wyjścia .
Trafić po nitce do kłębka : Znaleźć wyjście z trudnej sytuacji , dojść do czegoś małymi krokami.
Natknąć się na nic Ariadny : W znaczeni przenośnym to nić przewodnia lub sposób rozwiązania trudnej sytuacji.


Jakoś tak to powinno być... ; ]]
1 3 1