Odpowiedzi

2010-04-14T19:11:31+02:00
-gładzi grzech pierworodny i inne grzechy;
-włącza w wspólnotę kościoła św;
-jednoczy z Chrystusem;
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:41:48+02:00
Przez sakrament chrztu zostaliśmy odrodzeni wewnętrznie, uświęceni, obmyci z grzechu pierworodnego. Staliśmy się dziećmi Bożymi, zjednoczonymi z Chrystusem i Jego Mistycznym Ciałem-Kościołem. Przez chrzest mamy udział w prorockiej, kapłańskiej i pasterskiej funkcji Zbawiciela. Przez sakrament bierzmowania natomiast Chrystus obdarza nas licznymi łaskami i powołuje do aktywnego budowania Kościoła.
2010-04-14T20:24:31+02:00
ŁASKĘ STANIA SIĘ DZIEĆMI BOŻYMI
ŁASKĘ ZBAWIENIA(ODPUŚCIŁ GRZECHY, WŁĄCZYŁ DO KOŚCIOŁA)
PRZEZ CHRZEST OTRZYMALIŚMY "NIEZATARTE DUCHOWE ZNAMIĘ"-CZYLI ZNAK PRZYNALEŻNOŚCI DO CHRYSTUSA.
DOPIERO PO CHRZCIE MOŻEMY PRZYJMOWAĆ INNE JEGO DARY(PRZYJMOWAĆ INNE SAKRAMENTY)