Odpowiedzi

2010-04-13T15:21:36+02:00
1.Krótko opisz różnice między tętnicami a żyłami
Żyły mają cieńkie ściany, przez nie płynie krew pozbawiona tlenu, mają zastawki.
Tętnice mająbardzo grube umięśnione ściany, płynie przez nie krew zawierająca tlen

2.W kilku zdaniach opisz funkcję zastawek w żyłach.
Żyły mają cienkie ściany które nie mogą się kurczyć i dlatego gdyby nie miały zastawek to krew cofała by się w nich zamiast płynąć do przodu.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Ista
  • Rozwiązujący
2010-04-13T15:22:36+02:00
1. tętnice odchodzą od serca, są grube. ciśnienie krwi: wysokie. żyły kierują krew do serca, grubość ich ścian jest mała, a ciśnienie krwi niskie. w żyłach są zastawki, w tętnicach - nie.
2. zastawki zapobiegają cofaniu się krwi. dzięki nim krew może płynąć tylko w jednym kierunku - do serca. nieprawidłowe działanie zastawek wraz z rozszerzeniem żyły prowadzi do tworzenia się żylaków (najczęściej w kończynach dolnych od zbyt długiego stania).

Liczę na naj. ;)
8 4 8