2.zapisz odpowiednie równania.
a) marek zebrał m kg makulatury, jola o 3kg więcej, a ela 3 razy więcej niż marek. razem zebrali 28kg makulatury.
b) w skarbonce jest x pięćdziesięciogroszówek, o 10 więcej dwudziestogroszówek, razem 14,60zł.
c) w ciągu 3 dni wędrowiec przeszedł x kilometrów . pierwszego dnia przeszedł 1/4 trasy, drugiego dnia o 6km więcej, a trzeciego dnia o 10 km więcej niż drugiego.
z góry dzięki :)
daje najjj

2

Odpowiedzi

2010-04-13T15:24:55+02:00
Potrafie tylko podpunkt a)

a) m kg + 3kg + ( 3 * m ) = 28 kg
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:29:07+02:00
A)m + m+3 +3m =28 kg
5m+3=28
5m=28-3=25
m=25:5=5

marek - 5 kg
jola - 5+3=8kg
ela - 3*5=15kg

b)x*0,5+x+10*0,2=14,60
tu mi dalej nie chce wyjść...

c)1/4x+1/4x+6+1/4x+6+10=x
3/4x+22=x
22=1,4x
x=22*4=88km

tego drugiego i trzeciego nie jestem do końca pewna .
1 5 1