Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:24:36+02:00
Enzymami nazywamy specyficzne białka, tak zwane biokatalizatory. Ich zadaniem jest przeprowadzanie rozmaitych reakcji w organizmie żywych komórek (inaczej tzw. przemiana materii). Każdemu enzymowi jest przepisana ściśle określona reakcja chemiczna, pasująca do konkretnego związku i warunków. Bez ich udziału nie mogła by żadna reakcja zajść, z kolei przy niedobrze procesy te są praktycznie niezauważalne.


Rozpatrując enzymy pod kątem budowy chemicznej: są one białkami, które możemy podzielić na proste i złożone.
Teraz, gdy poznaliśmy ogólną charakterystykę enzymów, możemy przejść do grupy zwanej „Enzymami trawiennymi”.
1 5 1
2010-04-13T15:41:56+02:00
Bo wiesz to jest tak bynajmniej ja to tak rozumiem np. weźmy sobie metalowy płot okej? No i na przykład miałaś jakiś wzór w tym płocie wykuty ale ci sie nie spodobał i chcesz go zmienić no to wykuwasz inny i to jest nadal metal tylko że ma inny kształt. I to jest przemiana fizyczna a chemiczna polega na tym że sie zmienia wogule postać jest czymś innym np jeżeli chodzi ci o trawienie to zjadłaś jabłko i później co zostanie sama wiesz jak jesteś w toalecie hehe :) I dla tego trawienie jest przemianą chemiczną bo zmienia postać albo placek wsypałaś proszek jajka margarynę a wyszedł biszkopt Co nie mama nadzieje że pomogłam może w troche dziwny sposób ale to jest tak prosto ze da sie to zrozumieć :)
3 2 3