2 zadania:)
1zad.
Dwaj sąsiedzi,pan Jan i pan Kazimierz,hodują gołębie. Mają ich razem 47. Pan Jan ma o 12% gołębi mniej niż pan Kazimierz. Ile gołębi ma każdy z tych panów?


2zad. Na placu bawią się dzieci. Połowa z nich gra w piłkę,10% biega bez celu i krzyczy, 20% gra w gumę,a reszta ,czyli sześcioro dzieci,bawi się w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw:)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T15:41:28+02:00
Hehe, miałam to wczoraj ;p

No to 1.:
Pan Kazimierz : x
Pan Jan : x - 12%
wszystkie gołębie : 47

x - 12% + x = 47
x - 0,12 + x = 47
0,88x + x = 47
1,88x = 47/:1,88
x = 25

l. gołębi Pana Kziemierza : 25
l. gołębi Pana Jana :47 - 25 = 22

odp.: Pan Kazimierz ma 25 gołębi, a Pan Jan 22. ;)

Zad. 2:

½x - gra w piłkę
x - wszystkie dzieci
10%x - biega bez celu
20%x - gra w gumę
6 - bawi się w piaskownicy

½x + 0,10x + 0,20x + 6 = x /x2
x + 0,20x + 0,40x + 12 = 2x
-0,40x = -12 /:(-0,40)
x = 30

Odp.: Na placu zabaw jest 30 dzieci.

PROSZĘ O NAJ !! ;D
2010-04-13T15:42:29+02:00
88/100 * x - gołębie Jana
x - gołębie Kazimierza

88/100 * x + x = 47
188/100 * x = 47
1/100 * x = 0.25
x = 25

47 - 25 = 22

Jan ma 22 gołębie, a Kazimierz 25 gołębi

x - 5/10 * x - 1/10 * x - 2/10 * x = 6
x - 8/10 * x = 6
2/10 * x = 6
x = 30

Na placu zabaw bawi się 30 dzieci


Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:55:12+02:00
1.
100-12/2=88/2=44
44+12=56 - drugi
44-jeden sasiad
1% liczby 47 = 0,47
44% liczby 47 = 0,47*44=20,68
56% liczby 47 = 0,47*56=26,32
Jeden sąsiad ma 20,68 gołębi a 26,32 ma drugi sąsiad.
2.
50%+10%+20%=80%
20% = 6 dzieci
6*5=30
Odp. Na placu zabaw bawi się 30 dzieci.

Liczę na naj...