Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:28:25+02:00
X- pierwsza liczba (większa)
y- druga liczba

Tworzymy układ równań:
x+y=216
x-y=40

Z pierwszego równania wyznaczamy x
x=216-y
I podstawaimy do drugiego

216-y-y=40
-2y=-176
y=88

Podstawiamy znów do pierwszego
x+88=216
x=128

Są to liczby 88 i 128
1 5 1
2010-04-13T15:30:08+02:00
Analiza zadania:
x- I liczba
y -II liczba

x+y=216
x-y=40

x+y=216
x=40+y

40+y+y=216
x=40+y

y+y=216-40
x=40+y

2y=176 //:2
x=40+y

y=88
x=40+88

y=88
x=128

x=128
y=88

Odp. Szukane liczby to 128 i 88.
1 5 1
2010-04-13T15:31:06+02:00
214 : 2 = 107
107 - 20 = 87
107 + 20 = 127


jedna liczba to 87, druga to 127 ; ]]]]]
1 5 1