W fabryce Cudne Rzeczy wyprodukowano 1000 rzeczy, w tym niestety 8% bubli. Ile naprawdę cudnych rzeczy(bez braków) trzeba wyprodukować, by nie przekroczyć dopuszczalnej normy, tzn. by braków było tylko 5 %.

To są zadania z działu kl.1 rownania i nierówności.

2

Odpowiedzi

2010-04-13T15:37:13+02:00
1) Liczę ilość wyprodukowanych bubli.

8% z 1000 = 0.08 x 1000 = 80

2) Liczę ilość dopuszczalnych bubli.

5% z 1000 = 0.05 x 1000 = 50

3)Liczę ,ile rzeczy trzeba jeszcze wyprodukować.

80-50=30

Odp.Dodatkowo trzeba wyprodukować 30 rzeczy .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:39:39+02:00
Najpierw policzymy ile wyprodukowano bubli
8%*1000=80

Teraz tych 80 bubli ma stanowić 5% całości produkcji
x-całość produkcji
5%x=80
x=80*(100/5)=1600

Wyprodukowano już 1000 przedmiotów, więc liczymy ile jeszcze trzeba doprodukować wyłącznie dobrych jakościowo rzeczy
1600-1000=600

Fabryka musi wyprodukować co najmniej 600 Cudnych Rzeczy
1 5 1