Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T15:46:53+02:00
P = 2x10x4+2x10x3+2x4x3
p=80+60+24
p= 164cm kwadratowe
2010-04-13T15:56:08+02:00
Zad 1.
a) 1 dm = 10 cm

Wzór na pole prostopadłościanu :
2*Pp+Pb

Obliczam Pole podstawy :
3cm * 4cm = 12cm (kwadratowych)

Obliczam pole ściany bocznej :
(3cm * 10cm) + (4cm * 10cm) = 30 cm (kwadratowych) + 40cm (kwadratowych) = 70 cm (kwadratowych)

Obliczam pole powierzchni figury :
(12 cm (kwadratowych) * 2) + 70 cm (kwadratowych) =
24 cm (kwadratowych) + 70 cm (kwadratowych) = 94 cm (kwadratowych)

b)
suma długości wszystkich krawędzi wynosi 216 cm.
więc jedna krawędź ma : 18 cm
bo 216 cm : 12 = 18 cm.

wzór na pole powierzchni sześcianu : 6* a (do kwadratu)
więc :
6* 18 cm (kwadratowych) [18cm *18cm = 324cm]
6* 324 cm = 1944 cm (kwadratowego)