Odpowiedzi

  • ptrc
  • Rozwiązujący
2009-11-04T16:22:26+01:00
L = 2πr l = 25,12 r = 25,12 / 2 = 12,56 /3,14 = 4
P = πr² P= 3,14 × 16 = 50,24
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:23:51+01:00
Oblicz pole koła o obwodzie równym 25,12 m

Wzór na obwód koła - 2П r
z tego wzroru wyliczamy promień czyli r

25,12 = 2П r
r = 25,12/2П = 12,56/П

wzór na pole koła = Пr²

P = П x (12,56/П)² = П x 157,75/П² = 157,75/3,14 = 50,24 m²
11 4 11