W czasie prac wykopaliskowych wydobyto 45m kwadratowych ziemi z której usypano kopiec w kształcie stożka . Jego pole podstawy jest równe 54 m kwadratowe . Oblicz wysokość kopca pamiętając że objętość stożka jest równa 1/3 iloczynu pola podstawy i wysokości .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T15:49:40+02:00
V=45 m³
Pp=54m²
V=(Pp×h)/3
45=(54×h)/3
45=18h
h=45/18
h=2 ½ m
Wysokość stożka to 2,5 metra


Dasz najjj
2010-04-13T15:50:46+02:00
V = 45
Pp = 54
V = ⅓*Pp*H
45/54 = ⅓*H /*3
H = 2,5