1.Oblicz wysokość trójkąta równobocznego, którego bok ma długość 8 cm ?
2.Pole prostokąta ma równe 50 cm ² .Oblicz długość przekątnej tego prostokąta jeżeli jeden z jego boków ma długość 10 cm ?
3.Oblicz obwód trójkąta ABC, jeżeli AB=7cm , BC=8cm, <ABC=120 ∧
(stopni)

na jutro?!

2

Odpowiedzi

2010-04-13T15:56:08+02:00
H=a pierwiastków z 3 przez 2
h=8 pierwiastków z 3 przez 2=4 pierwiastki z 3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:16:26+02:00
1. można to policzyć z Pitagorasa.
8:2=4 4 to połowa podstawy
4²+h²=8²
16+h²=64
64-16=h²
48=h²
√48 = h
√3×16=h
4√3=h

2. jeśli jeden bok ma 10cm, a pole jest równe 50cm², to oznacza, że drugi bok musi mieć 5cm.
znów z Pitagorasa, obliczamy trójkąt powstały w prostokącie.
10²+5²=x²
125=x²
√125=x
√25×5=5√5=x
przekątna ma 5√5 cm.

3. ten trójkąt jest trójkątem równoramiennym, czyli oba ramiona mają 8cm, a wszystkie kąty mają po 120*.
Ob=8+7+8=23
3 5 3