Proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania:)

Z drutu o długości 240 cm zbudowano szkielet graniastosłupa prostego.Jaka jest długość krawędzi bocznej,jeśli postawa jest:
a) rombem o boku długości 10 cm
b) dwunastokątem foremnym o boku długości 5 cm.
c) trójkątem prostokątnym o przyprostokątnych długości 6 cm i 8 cm?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:00:44+02:00
Wiem, jak zrobić bo robiliśmy identyczne zadanie na lekcji. Więc dodałam załącznik ;) Liczę na najlepszą ;)
1 5 1
2010-04-13T16:00:51+02:00
A) (240 cm -8* 10 cm):4=160 cm:4= 40 cm
b)(240 cm -24* 5 cm):12=120cm:12=10 cm
c)(240cm -2(8+6+10):3=(240cm-48cm):3=192cm:3=64 cm