1.a)Kąty wewnętrzne trójkąta ABC są równe 44 (stopni), 63 s. i 73 s. Jakie są rozwartości kątów zewnętrznych tego trójkąta?
b) Kąty zewnętrzne trójkąta KLM są kolejno równe 90s. , 120 s.i 150 s. Jakie są rozwartości kątów wewnętrznych tego trójkąta?


2

Odpowiedzi

2010-04-13T16:01:36+02:00
A)kąt wewnętrzny44s a zewnętrzny jest równy 136s bo 180-44=136
kąt wew. 63s a zew 117s
kat wew. 73s a zew.107s
b) kat zewnętrzny 90s a wewnetrzny 90s
kat zew. 120s a wew 60s
kat zew. 150 a wew 30s
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:01:50+02:00
Kąt I wew. 44 zew. 180 - 44 = 136
kąt II wew. 63 zew. 180 - 63 = 117
kąt III wew. 73 zew. 180 - 73 = 107

b) kąt I zew. 90 wew. 180 -90 =90
kąt II zew. 120 wew. 180-120 =60
kąt III zew. 150 wew. 180-150 = 30
31 4 31