Dany prostopadłościan ma wymiary:6cm,9cm,12cm
ile razy zwiększy się objętość prostopadłościanu,
jeżeli każdy jego wymiar
a) zwiększono dwa razy
b)zwiększono trzy razy
ile razy zmniejszy się objętość tego prostopadłościanu, jeżeli każdy jego wymiar:
a)zmniejszono dwa razy
b)zmniejszono trzy razy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:07:35+02:00
Dany prostopadłościan ma wymiary:6cm,9cm,12cm
ile razy zwiększy się objętość prostopadłościanu,
jeżeli każdy jego wymiar
a) zwiększono dwa razy
b)zwiększono trzy razy
ile razy zmniejszy się objętość tego prostopadłościanu, jeżeli każdy jego wymiar:
a)zmniejszono dwa razy
b)zmniejszono trzy razy

V=6 x 9 x 12= 648cm3 (cm kwadratowych)
a) 6cm x 2= 12cm
9cm x 2= 18cm
12cm x 2= 24cm
V=12 x 18 x 24= 5184cm3
b) 6cm x 3= 18cm
9cm x 3= 27cm
12cm x 3= 36cm
V=18 x 27 x 36=17496cm3


a)6/2 = 3cm
9/2 = 4,5cm
12/2 = 6cm
V=3 x 4,5 x 6= 81cm3
b)6/3 = 2cm
9/3 = 3cm
12/3 = 4cm
V=2 x 3 x 4=24cm3
1 5 1
2010-04-13T16:08:10+02:00
A)V= abc
V= 12cm x 18cm x 24cm = 5184 cm sześciennych

b)V=abc
V=18cm x 27cm x 36cm = 17496 cm sześciennych


a) V= abc
V= 3cm x 4,5 cm x 6 cm = 81 cm sześciennych

b) 2 cm x 3 cm x 4 cm = 24 cm sześcienne
1 4 1