Odpowiedzi

2009-11-04T16:21:27+01:00
Pkwadratu = 8*8 = 64 cm2
Pkola = 3,14 * 5*5 cm2 = 78,5 cm2
kolo ma wieksze
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:22:26+01:00
P kw = a²
P = 8²
P = 64

P koła = πr²
r=5
P= π*5²
P= π*25
P≈78,5

wieksze pole kola
2009-11-04T16:22:28+01:00
Pole kwadratu o boku 8 =a²=8²=64cm² pole koła o srednicy 10cm,czyli promieniu 5cm=πr²≠3,14×5²≈3,14×25≈78,5cm² odp.większe pole ma koło