Odpowiedzi

2009-11-04T16:22:12+01:00
Przez rozdzielacz
Krystalizacja
Destylacja
  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T16:23:03+01:00

a)odparowanie- stosowne jest do rozdzielania składników, kiedy jeden z nich jest nielotny
np. rozdzielanie soli i wody

b)krystalizacja- wydzielanie z roztworu substancji w postaci kryształów
np.pozyskiwanie cukru i soli

c)sączenie(filtracja)- polega na przelewaniu mieszaniny przez sączek, ciała stałe pozostają na filtrze
a płyny ściekają do pojemnika

d)sedymentacja- opadanie na dna cięższych cząsteczek pod wpływem środka ciężkości

e)dekantacja- oddzielanie ciała stałego od cieczy poprzez zlanie cieczy znad osadu

f)destylacja- polega na rozdzielaniu składników mieszaniny jednorodnej, które różnią się temperaturą
wrzenia

g)przy użyciu rozdzielacza- za pomocą rozdzielacza oddzielamy substancje nie rozpuszczające sie w
sobie, ciecze

h)ekstrakcja- polega na rozdzielaniu mieszaniny i wykorzystaniu różnic w rozpuszczalności substancji

i)adsorpcja- polega na wykorzystaniu podłoża, które pochłania jeden ze składników mieszaniny

j)chromatografia- wykorzystuje różnicę w szybkości poruszania się składników mieszaniny

k)metody mechaniczne
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T16:24:37+01:00
-Sączenie (filtracja)- polega na przelewaniu mieszaniny cieczy z ciałem stałym przez sączek z bibuły umieszczony w lejku
-Dekantacja- polega na oddzieleniu ciała stałego od cieczy przez zlanie klarownej cieczy znad osadu.
Krystalizacja- polega na wydzielaniu się z roztworu substancji w postaci kryształków wskutek np. odparowania wody (rozpuszczalnika).
-Destylacja- polega na rozdzieleniu składników mieszaniny ciekłej hednorodnej. wykorzystuje się tu różnice temperatur cieczy. ciekłą mieszaninę jednorodną umieszcza się w kolbie destylacyjnej podłączonej do chłodnicy
-Użycie rozdzielacza- jest możliwe, gdy dwie ciecze nie mieszają się ze soba, tworząc mieszaninę ciekłą niejednorodną o wyraźnej granicy między nimi.-
-Metody mechaniczne- polegają na mechanicznym rozdzieleniu składników mieszanin niejednorodnych, np. przy użyciu sita, pincetki.